Lush Montalbano

Wie mijn blog vaker leest, weet dat ik dol ben op de Lush. Vroeger vond ik hun producten nogal duur, maar nu weet ik ze steeds meer te appreciëren. Alles gaat namelijk lang mee en werkt echt heel goed. Als je bovendien weet dat hun productieproces vriendelijk is voor mens, dier en natuur, dan betaal ik graag dat kleine beetje extra ervoor! Elke keer als ik in een Lush winkel kom, ontdek ik wel weer iets nieuws. Zo kocht ik laatst Montalbano, een shampoobar. Tijd voor een review!

De shampoobars van Lush lijken wel een beetje op een rond stukje zeep, en beloven erg lang mee te gaan. Ze hebben elk hun eigen geur, kleur en werking, er zit dus zeker voor ieder wat wils tussen. Ik ben een enorme liefhebber van frisse citrusgeuren, dus mijn aandacht werd al snel getrokken naar Montalbano, een felgele shampoobar die heerlijk naar citroentjes ruikt. Hij zou zorgen voor ultiem glanzend, sterker en goed gereinigd haar. Op de site las ik trouwens dat er ook knettersnoep in verwerkt zit, haha!

De shampoobars zijn erg gemakkelijk in gebruik. Je maakt hem gewoon nat en wrijft ermee over je handen of haar om zo de bar te doen ‘smelten’. Veel heb je niet nodig, want er vormt zich al snel een zacht laagje schuim. Hiermee was je dan je haar en klaar is kees! Na gebruik voelt mijn haar echt heel zacht aan. Van de geur merk je nadien niet echt veel meer, maar het is zeker een lekkere bonus tijdens het douchen. Wel glanst mijn haar lekker en lijkt het wel wat lichter te zijn. Kortom: een ideale shampoo voor wanneer je haar wel een opkikker kan gebruiken!

Je betaalt ongeveer 9 euro voor een shampoobar bij Lush. Niet heel goedkoop, maar het is wel één van de weinige shampoos waarbij ik echt verschil zie en je komt er bovendien ook erg lang mee toe. Je kan ook een bijbehorend bewaarblikje kopen voor 2 euro, maar ik bewaar die van mij gewoon in een leeg potje body butter (ook goed voor het milieu, haha!). Ik ben alvast verkocht en ga zeker ook eens een andere variant gebruiken!

Heb jij al eens een shampoobar van Lush geprobeerd?

Liefs, Eva

23 gedachtes over “Lush Montalbano

  1. Ik heb nog nooit een shampoobar van Lush geprobeerd, vooral omdat ik het een beetje een gek product vind denk ik haha.. Maar je review klinkt wel heel fijn! Enne, knettersnoep.. Dat klinkt interessant haha!

  2. Haa, tof dat hij je beviel! Ik ga mij er ook ooit eentje aanschaffen denk ik, vind het toch alleszins wel een fijne werking hebben (althans, de conditioner die ik probeerde toch!). Nu ik eraan denk, volgens mij heb ik ook eens een conditioner-bar gekocht haha, die zou ik beter eens gaan proberen! Liefs 🙂 Trouwens, supermooie foto heb je gemaakt!

  3. De laatste tijd lees ik veel over Lush. Alleen “wij” hebben de winkel hier nog niet. Ik hoop dat dit een kwestie van tijd is. Lijkt me erg leuk om cadeautjes te scoren en deze bijzondere shampoo. Het ziet er apart uit, mijn hongerige blik dacht in eerste instantie dat je het kon eten.. 🙈

    Fijn weekend.
    Jeanine.

  4. Nog nooit gebruikt – ik heb zelf nogal apart haar, heel erg droog en krullend. Uitdaging dus voor een shampoo die het NIET pluizig laat. wie weet is er wel een shampoobar die dat doet…

  5. Wist niet dat Lush ook shampoobars verkocht! Bij mijn volgend bezoekje ga ik op ontdekkingstocht (A’pen of Maastricht, Hasselt heeft er nog geen)!

Geef een reactie

