Hotspot Leuven: de Kruidtuin

Na vier jaar op kot te zitten in Leuven, vond ik het wel eens tijd om enkele bezienswaardigheden te bezoeken in mijn geliefde studentenstad. Op een vrije dag trok ik dan ook met vriendlief naar de oudste botanische tuin (aangelegd in 1738!) van België: de Kruidtuin.

In de Kruidtuin vind je naast kruiden ook heel wat andere groene vondsten. Zo kan je genieten van prachtige bloemen, een wandeling maken langs mooie fonteintjes en kabbelende beekjes en even uitrusten in de schaduw van de vele bomen. Hoe leuk ziet dit teken aan de ingang er trouwens uit!

Toen ik er was, stonden de eerste bloemen in volle bloei, waardoor de tuin er erg kleurrijk uitzag. Bovendien stonden de fruitbomen in bloesem, wat een mooi beeld opleverde. Wanneer er fruit aan de bomen hangt, kom ik zeker nog eens terug!

Mijn favoriete gedeelte was de serre. Hierin vond je naast enkele tropische planten (zoals een avocadoboom!) ook een hele glazen kamer gevuld met cactussen. Als groot cactuslover voelde ik mij hier natuurlijk helemaal thuis en fantaseerde ik al over een eigen cactusserre! Van kleine, stekelige bolletjes tot van die enorme cactussen-uit-de-films: het stond er allemaal. Zeker de moeite om eens te bezoeken als je net zoals mij van cactussen houdt!

De Kruidtuin is elke dag open én gratis toegankelijk! Ben jij er al eens geweest?

Liefs, Eva

10 gedachtes over “Hotspot Leuven: de Kruidtuin

Geef een reactie

