Praag in een fotoboek

Hoewel ik op vakantie altijd heel veel foto’s maak, zien velen ervan nooit het daglicht. Vaak blijven ze gewoon op mijn harde schijf staan, zonder dat ik er ooit iets mee doe. Tijd om dat te veranderen! In samenwerking met Saal Digital Nederland stelde ik een leuk fotoboek samen met mijn mooiste foto’s van Praag.

Om mijn fotoboek te ontwerpen, gebruikte ik de ontwerpsoftware van Saal Digital. In deze software kies je eerst het type album dat je wilt. Er zijn heel wat keuzes en je kan zelf kiezen hoeveel je er aan uit wilt geven. Zo koos ik er bijvoorbeeld voor om extra te betalen voor een glanzende afwerking, maar liet ik de barcode staan. Daarna selecteer je al je foto’s die je gaat gebruiken. Je kan ervoor kiezen om het boek automatisch te vullen, maar ik besloot om zelf te spelen met verschillende indelingen en stijlen. Het fijne aan de software vond ik dat er al heel wat lay-outs beschikbaar waren, zodat ik niet moest knoeien met het maken van een collage. De inspiratie voor de voorkant en de indeling vond ik trouwens op Pinterest!

Ik koos ervoor om foto’s op een hele pagina af te wisselen met collages en witte randen. Op deze manier had ik al snel een speels en creatief fotoboek samengesteld. In de software kan je ook een preview zien van je album én krijg je ook meteen de prijs te zien. Zo kom je later niet voor verrassingen te staan! Hou er wel rekening mee dat de verzendkosten (in mijn geval €4,95) nog niet inbegrepen zijn in de kosten. Al de rest, zoals het type papier of het aantal pagina’s, kies je van tevoren en zijn dus wel inbegrepen.

Enkele dagen nadat ik mijn bestelling had doorgestuurd (en eigenlijk ook veel vroeger als aangegeven) stak er al een pakketje bij mij in de brievenbus. Het fotoboek werd netjes verpakt in plastiek en karton, dus de kans op beschadiging is zeer klein. Bij het doorbladeren van mijn album was ik meteen zeer verrast over de kwaliteit. Veel fotoboeken bestaan namelijk uit dunner papier, maar in dit album zijn alle foto’s volledig gedrukt op heel dik, glanzend fotopapier (dus ook de witte randen) en alle kleuren komen heel mooi uit. Ook de collages zagen er precies uit zoals ik ze in gedachten had en de afwisseling met de fullsize foto’s zorgt voor een speels effect.

Kortom: ik ben echt heel blij met mijn fotoboek. De kwaliteit is supergoed en het papier voelt erg dik en stevig aan. Bovendien is de software zeer gebruiksvriendelijk en heb je het boek in een mum van tijd bij je thuis geleverd. Dit album krijgt alvast een héél mooi plekje!

In totaal betaalde ik ongeveer €40 (inclusief verzending) voor mijn fotoboek van 19 op 19 cm, met 34 pagina’s. Een prima prijs dus voor zo een mooi album!

Heb jij wel eens een fotoalbum gemaakt?

Liefs, Eva

*dit artikel bevat items die ik heb ontvangen ter review

9 gedachtes over “Praag in een fotoboek

  1. Wat een mooi fotoboek en aangezien Praag één van mijn lievelingssteden is, kon dat ook al niet missen! Leuk artikel en mooi gemaakt :)!

  2. Wauw mooi fotoboek! Mooie kwaliteit ook zo te zien. Praag lijkt me ook een gave stad. Nooit geweest, maar zou er graag eens heengaan. Krijg er vooral zin in als ik die foto’s zo zie! Haha.

  3. Pingback: Uitgetest: wanddecoratie van Saal-Digital | Her Name Is Eva

Geef een reactie

