Mijn favoriete series

Na jullie alles te hebben verteld over mijn favoriete albums, leek het me wel leuk om enkele series in het zonnetje te zetten. De laatste tijd ben ik steeds meer into series en kijk ik het steeds meer. Nu ik een dvd-speler op kot heb, is het ook veel gemakkelijker om ’s avonds één (of vaak meerdere) afleveringen te bekijken. Ik vertel je welke mijn favorieten van het moment zijn!

Game of Thrones

Laten we maar meteen beginnen met mijn favoriete serie: Game of Thrones. Vorig jaar besloot ik om het gewoon ‘eens te proberen’ en bekeek ik de eerste aflevering. Heel wat afleveringen en seizoenen later ben ik ondertussen helemaal verslaafd eraan geraakt. Ik hou van de prachtige decors, kostuums, ingewikkelde intriges en spannende scènes. Jammer dat het nog zo lang wachten is op het nieuwe seizoen!

Grey’s Anatomy

Deze serie kijk ik enkel als ik bij Yannick ben, want we volgen hem samen. Hij kijkt vooral voor het medische gedeelte, mijn aandacht gaat dan weer uit naar McDreamy en McSteamy, haha! Hele fijne en verslavende serie, we zitten ondertussen (na bijna een jaar) al aan seizoen zeven.

Orange is the new Black

Deze serie zag ik zo vaak verschijnen bij Nederlandse bloggers, dat ik hem ook moest zien. Ik moet mijn collega’s gelijk geven: het is ook een heel toffe serie. Het is heel leuk om te zien hoe de verschillende verhaallijnen van alle vrouwelijke gevangenen samenkomen. Momenteel zit ik net in seizoen twee: niet heel ver dus, maar ik denk dat het niet lang meer zal duren voor ik helemaal bij ben!

Once Upon A Time (In Wonderland)

Once Upon A Time leerde ik kennen door een vriendin van mij die er verslaafd aan was geraakt. Zelf zit ik nog niet ver ermee, maar ik vind het wel een hele fijne serie! Het is echt cool om te zien hoe elk personage uit Storybrooke eigenlijk een sprookjesfiguur is, zonder het zelf te weten. Ik ben alvast benieuwd naar de volgende seizoenen! De spin-off van de serie, Once Upon A Time In Wonderland, heb ik wel gezien. De serie telt maar één seizoen, maar is zeker een aanrader als je van sprookjesachtige settings en personages houdt!

Girls

Heerlijke meisjesserie met heel wat herkenbare ‘awkward’ momenten. Heel fijn om hiermee gewoon even te ontspannen, zonder al te veel na te denken. Bovendien vind ik het supercool dat hoofdrolspeelster Lena Dunham de serie ook zelf heeft geschreven. Talking ‘bout girlpower!

Wat is jouw favoriete serie?

Liefs, Eva

Alle gifs komen van giphy.com

 

3 gedachtes over “Mijn favoriete series

  1. Ik wil al een tijdje Grey’s Anatomy zien. Zag een paar maanden geleden een spannend voorstukje van een aflevering die er aan kwam en toen besliste ik dat ik de serie zou gaan kijken. Moet er alleen nog echt werk van maken :p
    Once upon a time vind ik ook ge-wel-dig! Ik keek hier twee jaar geleden (denk ik) elke dag naar voor ik naar stage vertrok. Half uurtje vroeger opstaan en een aflevering kijken!
    Game of thrones keek ik ook maar ben afgehaakt nu en OITNB heb ik maar 1 aflevering van gezien. Het sprak me niet echt aan. Girls ken ik niet!
    Mijn favoriete series nu zijn Lie to me, Revenge en How to get away with murder.

Geef een reactie

