PLOG: Disneyland Parijs

Op 6 september bracht ik na veertien(!) jaar nog eens een bezoekje aan Disneyland. Tot dan was mijn laatste keer in het park in mijn zevende levensjaar. Jarenlang droomde ik ervan om er nog eens naartoe te gaan en vorige week was het eindelijk zover. Met torenhoge verwachtingen en een to-do lijstje stapte ik de wondere wereld van Walt Disney binnen.

Doel numero één van de dag: Minnie Mouse oortjes scoren. Ik was vastberaden om van die lieve oortjes te kopen en liep dan ook meteen als eerste op de winkels af. Enkele minuten later liep ik zo trots als een pauw rond, inclusief Minnie oortjes!

Tweede doel: een foto bij het kasteel! Bij het zien van het kasteel werd ik al helemaal gelukkig, zo mooi vond ik het! Na heel wat geposeer voor de toren, had ik enkele mooie foto’s.

Na de verplichte foto’s, gingen we in enkele attracties in Fantasyland. Heel wat “ooh’s” en “wat mooi hè!” later, liepen we door naar Discoveryland. Hier sleurde Yannick mij mee in de Space Mountain, met de uitleg dat hij “helemaal niet eng en eigenlijk best rustig is”. Na twee seconden in de attractie en Yannick die plots zei “oei, deze is toch anders als ik mij herinner!” wist ik al dat het mis zat. Opeens ging het treintje drie keer over kop en wiebelde het alle kanten op, in het donker dan nog! Uiteindelijk viel het gelukkig allemaal wel mee, maar ik ben er toch geen tweede keer in geweest.

Natuurlijk konden we het park niet verlaten zonder met een figuurtje op de foto te gaan. Na lang wachten scoorden we kiekjes met Mickey én Minnie, zo leuk!

Omdat ons ticket geldig was voor twee parken, brachten we ook een bezoekje aan het Studios Park. Hier gingen we onder andere in de Ratatouille: The Adventure. Hier wordt je brein helemaal in de war gestuurd met 3D-beelden uit de film, heel speciaal!

Eén van de leukste dingen in Disneyland, vind ik de inkleding. Er werd aan alle details gedacht en alles werd netjes afgewerkt. Hoe leuk zijn bijvoorbeeld deze Knex-hekken?!

Ook heel mooi om te zien, is het Alice in Wonderland labyrint. Vanaf de toren in het midden heb je bovendien een prachtig uitzicht over het park!

Als afsluiter van de dag keken we naar de vuurwerkshow. Deze is echt ge-wel-dig! Als je ooit in het park bent, kan ik je zeker aanraden om te blijven voor de show. Helaas viel mijn camera hier uit, waardoor ik geen foto’s heb van de show. Je zal dus zelf eens moeten gaan kijken, mocht je nieuwsgierig zijn ;-).

Ben jij al eens in Disneyland geweest?

Liefs, Eva

8 gedachtes over “PLOG: Disneyland Parijs

  1. Haha die foto van u met Mickey zalig!! Ben superjaloers! Wil ook zo graag eens gaan, maar het is niet goedkoop en ik denk dat mijn vriend dat dan gewoon niet ziet zitten. Ik zal moeten wachten tot we kindje hebben he, da kunnen die mee zagen 😂

  2. Pingback: 2016 in 10 foto’s! | Her Name Is Eva

  3. Pingback: Het Bucketlist boek | Her Name Is Eva

Geef een reactie

