Parijs in 10 foto’s

Yannick en ik genoten begin september van een romantisch tripje naar Parijs. Drie dagen lang bezochten we heel wat highlights van de prachtige lichtstad. Net zoals na Praag, zet ik de tien leukste foto’s samen en giet ze in een leuk artikeltje. Kijk je mee?

Na het droppen van onze koffers, namen we meteen de metro richting Sacré Coeur. Helaas regende het -tegen alle weersvoorspellingen in-, maar dat hield ons toch niet tegen om naar boven te klimmen. De kerk zelf is prachtig en vanaf de bovenste trappen kijk je uit over heel Parijs. Onderweg kom je bovendien nog heel wat leuke souvenirwinkeltjes tegen: zeker de moeite dus!

Na de Sacré Coeur liepen we door naar de wijk Montmartre. Wat was het hier mooi! Met al zijn kunstenaars en schattige straatjes leek de wijk zo uit een Disneyfilm zijn gekomen. Hier zou ik wel uren kunnen rondstruinen!

Zonder twijfel het mooiste uitzicht van de hele trip: de Eiffeltoren by night! Zo romantisch en mooi als de toren opeens begint te flikkeren. Toen de toren om 10 uur ’s avonds oplichtte, waren we zelfs getuige van een huwelijksaanzoek: zo leuk!

De tweede dag gingen we naar Disneyland Parijs. Voor mij was het al veertien jaar geleden dat ik er voor het laatst was! Nog meer foto’s van dit magische park vind je volgende week hier terug, maar nu krijg je alvast een voorsmaakje.

Op onze laatste dag scheen de zon volop en was het echt heel warm. We slenterden dus heel wat rond in de schaduw en genoten van de prachtige gebouwen, zoals de Notre Dame.

Vanaf deze brug heb je het mooiste uitzicht op de Notre Dame. Tot voor kort hingen aan deze brug heel wat liefdesslotjes, maar die werden er helaas afgehaald.

Gelukkig vind je even verderop een nieuw hek met een heleboel slotjes. Superleuk ziet het eruit!

Nog even een fotootje van ons twee nemen op een brug: leuke herinnering!

We liepen ook over de binnenplein van het Louvre, dit museum staat zeker op onze to do list voor ons volgend bezoek! De binnenplaats zelf was ook al indrukwekkend om te zien, met z’n piramides.

Om af te sluiten liepen we de Champs-Elysées af, helemaal tot aan de Arc de Triomphe. Een hele wandeling, maar zeker wel de moeite waard! Onderweg kom je een heleboel leuke winkels tegen, zoals een enorme Sephora (heaven on earth!).

Kortom: Parijs was zalig! Echt een prachtige stad die ik zeker nog een keer wil bezoeken. Ik was er al eens geweest met school, maar heb nu zoveel meer gezien, echt de moeite dus!

Ben jij al eens in Parijs geweest?