4x boeken voor crea bea’s

Ik ben echt een creatief beestje: al heel mijn leven lang hou ik mij bezig met knutselen en frutselen. Van naaien tot tekenen en snailmailen: ik heb het allemaal al gedaan. Gelukkig voor mij (en heel wat anderen creatieve dames en heren) verschijnen er steeds meer DIY boeken op de markt. Ik heb er ondertussen al heel wat in mijn bezit en toon er vandaag vier. Mocht je dus nog op zoek zijn naar een cadeautje voor je creatieve vriend(in), zal je hier zeker inspiratie vinden!

Laten we maar beginnen met één van de boeken waarmee het allemaal begon, met de koningin onder de kleurboeken: Het Enige Echte Kleurboek Voor Volwassenen. In dit boek kan je je kleurpotloden en stiften helemaal loslaten op maar liefst 144 pagina’s! Ondertussen bestaan er heel wat vervolgboeken en varianten: zoals een Harry Potter-versie voor de Potterheads of een enorme XL-versie.

Het Enige Echte Kleurboek Voor Volwassen – €6,99 

Voor wie het wat specialer mag, is het Kleuren Therapie boek ideaal. Hierin vind je verschillende tips rond het gebruik van kleuren en werkt men per kleurenthema. Deze vind ik zelfs nog leuker dan het kleurboek voor volwassenen!

Kleuren Therapie – €9,99 

Het Beste Vriendenboek voor Grote(re) Mensen is misschien niet zo creatief als de twee voorgangers, maar leuk is het wel! Geef het door aan al je vrienden en laat daarna je “oh’s” en “ah’s” maar horen bij het lezen van al hun lieve antwoorden. Nog niet overtuigd? Lees dan snel mijn uitgebreide review.

Het Beste Vriendenboek voor Grote(re) Mensen – €12,99

De laatste toevoeging aan mijn collectie is het Draw Every Day, Draw Every Way boek. Hierin is het de bedoeling om elke dag even wat tijd vrij te maken om te tekenen. Elke maand heeft een thema (bijvoorbeeld: dieren, de zee, figuren,…) en een bepaalde stijl (kleurpotloden, waterverf, stiften,…). Op deze manier ontwikkel je in no time je creativiteit en leer je nieuwe werkmaterialen kennen. Een tip uit het boek: laat alle perfectie achterwege!

Draw Every Day, Draw Every Way – €19,99

Alle prijzen zijn de prijzen op de site van bol.com, maar de boeken zijn ook bij zowat elke boekhandel te verkrijgen! Het Draw Every Day, Draw Every Way boek kocht ik bij Urban Outfitters voor €18.

Heb jij al zo’n creatief boek in je bezit?

Liefs, Eva

3 gedachtes over “4x boeken voor crea bea’s

Geef een reactie

