Mijn helix: het plaatsen en de eerste weken!

Een helix plaatsen stond al een hele lange tijd op mijn bucketlist. Na het meer dan een jaar voor me uit te schuiven, besloot ik het een tijd geleden gewoon te doen. Met een bang hartje stapte ik een piercingzaak -inclusief stoere mannen achter de balie- binnen. Enkele tientallen minuten later ging ik zo blij als een kind terug naar buiten. Ik vertel je alles over mijn ervaring met het plaatsen van de piercing en de eerste weken erna.

Toen één van mijn vriendinnen vorig jaar een helixpiercing liet plaatsen, was ik ook meteen overtuigd. Uiteindelijk twijfelde ik nog een hele lange tijd, maar toen Julie er ook een liet zetten, was ik helemaal verkocht. Ik raapte al mijn moed (en vriendlief) bij elkaar en besloot om het gewoon te doen. Ongeveer twee weken geleden bracht ik een bezoekje aan Needles&Pins in Hasselt.

Om te beginnen kreeg ik heel wat uitleg over het zetten van de piercing en het verzorgen ervan. Bovendien krijg je nog een papier mee, waarop je alles thuis nog eens rustig kan nalezen. Hier heb ik echt al veel aan gehad, want door de zenuwen lette ik niet echt heel goed op! Gelukkig stelde het vriendelijk personeel mij echt op mijn gemak, waardoor die zenuwen al snel verdwenen.

Na de uitleg mag je gaan zitten op een bed, waarna de piercer eerst de plek aanduidt waar de piercing zal komen. Ik heb ervoor gekozen om hem wat hoger te laten plaatsen, omdat ik dat gewoon mooier vond. Van het piercen zelf merkte ik niet veel, omdat je neerligt zie je de naald immers niet. Gelukkig maar, want anders was ik vast en zeker van mijn stokje gegaan, haha! Ik voelde wel even wat steken (bij het prikken van de naald en het plaatsen van de piercing zelf), maar deze pijn was maar van heel korte duur en zeker heel makkelijk te verdragen.

Voor het plaatsen van de piercing betaalde ik 40 euro. Dit lijkt misschien wel veel, maar alles bij Needles&Pins was zeer hygiënisch en je laat hem voor een langere tijd zetten. Dan valt het bedrag uiteindelijk goed mee! Voor de verzorging betaalde ik nog ongeveer 15 euro.

Ondertussen heb ik de piercing zo’n twee weken. De eerste twee dagen had ik soms wat pijn, maar na die eerste dagen heb ik vrijwel geen last meer gehad. Ik verzorg de piercing tweemaal per dag en kan hem ondertussen al vlotjes bewegen. Echt genezen is hij pas na een paar maanden, maar ik heb toch het gevoel dat het in de juiste richting gaat. Nu maar hout vasthouden dat ik niet over een paar weken opeens last krijg!

Heb jij al eens een piercing laten zetten?

Liefs, Eva

12 gedachtes over “Mijn helix: het plaatsen en de eerste weken!

  1. Ik heb ook een helix, al heel lang eigenlijk, maar ik steek er bijna nooit nog een oorbel in… jammer eigenlijk, want het is weer helemaal in. Misschien moet ik toch eens gaan uitkijken naar een toffe piercing om erin te steken 🙂

    • Zo cool allemaal! Ooit wil ik nog wel een derde gaatje laten schieten/piercen en misschien een kleine tattoo, maar daar blijft het wel bij denk ik! Al vind ik veel tattoo’s en piercings altijd wel heel leuk staan bij anderen 😀

  2. Pingback: 2016 in 10 foto’s! | Her Name Is Eva

Geef een reactie

