Over reizen en magneetjes: vijf leuke herinneringen

Sinds enkele jaren heb ik een gewoonte erbij: overal waar ik naartoe reis, ga ik op zoek naar het perfecte magneetje. Elk souvenirwinkeltje wordt grondig doorzocht op prijs en kwaliteit met een zoektocht van een paar uren of zelfs dagen tot gevolg. Het is zelfs zo ver gekomen dat familie en vrienden er ook eentje meenemen van hun reis. Ondertussen groeit het aantal magneten en krijg ik er steeds meer leuke herinneringen bij. Vandaag deel ik mijn vijf favorieten.

Milaan – april 2012
Laten we maar meteen starten met degene waarmee het allemaal begon. In het vijfde middelbaar gingen we in de paasvakantie op Italiëreis met school. Voor mij betekende dat tien dagen lang giechelen en limoncello drinken (al kan het eerste wel een gevolg zijn van het tweede). Milaan was de eerste stad die we bezochten. Een vriendin en ik grapten dat we in elke stad waar we kwamen een magneetje zouden kopen. Zo gezegd, zo gedaan: negen dagen later kwamen we thuis nieuwe magneten en een nieuwe traditie!

Rome – april 2012
Nog een magneet van die mooie vakantie. Deze neemt me meteen terug naar het prachtige Rome en doet me denken aan pizza’s en ijsjes, hmmm! Sindsdien staat Rome zeker in mijn top drie van favoriete steden.

Turkije – september 2014
Fast forward naar 2014: ondertussen is de verzameling al aangevuld met enkele exemplaren van vrienden en familie, maar een echte grote reis zat er voor mij nog niet in. Vriendlief en ik zijn al anderhalf jaar samen maar gaan nu eindelijk samen op avontuur, joepie! We boeken heel last minute (maar dan ook echt heel last minute, lees: drie dagen voor vertrek) een reisje naar Turkije. Een week lang bakken en braden aan het zwembad van ons vijfsterrenhotel: zalig!

Londen – 14 februari 2015
Afgelopen Valentijnsdag gingen Yannick en ik naar Londen. We waren er allebei nog nooit geweest maar deze stad stond bovenaan onze verlanglijstjes. In sneltempo verkenden we deze prachtige plek en shopten we tussendoor wat in de M&M Store. De regen namen we er graag bij.

Boedapest – Juli 2015
Afsluiten doe ik met een van de laatste toevoegingen aan mijn verzameling. Deze zomervakantie bezocht ik het wondermooie Boedapest. Ik werd er helemaal betoverd door de vele lichtjes, vele parkjes en schattige straatjes. Ik weet het nu wel heel zeker: Boedapest is echt de allermooiste stad waar ik ooit ben geweest!

Op naar nog vele magneetjes en nieuwe avonturen!

Liefs, Eva

8 gedachtes over “Over reizen en magneetjes: vijf leuke herinneringen

  1. Leuk! Ik koop tegenwoordig altijd een tas (om uit te drinken he 😉) en mijn vriend koopt een shotglaasje. En ik stuur ook altijd een kaartje naar onszelf op. Ik vind het leuk om op zo een manier een mooie herinnering te hebben aan je vakantie!!

  2. Zo’n leuke traditie! Ik ga binnenkort naar Boedapest en ben zeer benieuwd want ik weet niet zo heel veel over die stad. Ik voel me zwaar gerust als ik jouw lovende woorden hoor 🙂

Geef een reactie

