Boedapest dag 1

Onlangs vertoefde ik met mijn vriend vijf dagen lang in het prachtige Boedapest. Ik heb heel wat dingen bekeken en bezocht en vooral veel foto’s gemaakt. Geniet mee van mijn citytrip, beginnen doen we natuurlijk met dag 1!

In een van de vele parkjes

We vlogen al heel vroeg (om 10 voor 7 ’s ochtends) vanuit Keulen. Hier hadden ze namelijk de beste vliegtijden met de beste prijs. Om vanaf het vliegtuig tot onze verblijfplaats te komen namen we het openbaar vervoer. In Boedapest liggen de bezienswaardigheden vrij dicht bij elkaar en zou je dus ook best alles te voet kunnen doen, maar wij vonden het toch fijner om de metro te kunnen nemen. Een paar uur later mochten we in ons appartement, dat we geboekt hadden via AirBNB (HIER vind je ons gekozen appartement). Hoewel de trappenhal van het gebouw er wat verwaarloosd bijlag was ons appartement toch erg mooi en voorzien van alle comfort. Bovendien lagen we in een leuke, rustige straat op vijf minuten wandelen van het centrum. Even verderop in onze straat lag er al meteen een bezienswaardigheid: de St Istvan Basiliek. Met zijn 96 meter is het ook meteen het hoogste gebouw van de stad. Voor de kerk ligt een gezellig plein met leuke eetgelegenheden.

De St Istvan Basiliek by night

In de namiddag wilden we graag een free walking tour doen, maar helaas regende het toen heel hard. We hebben toen maar de metro genomen naar de centrale markthal, waar je eten en souvenirs kan kopen. Het gebouw zelf vond ik heel mooi, maar binnenin was het net iets te druk en te krap voor mij. Ook kwam je vaak dezelfde kraampjes tegen, voornamelijk met vlees, fruit of groenten. Hier zijn we dus niet heel lang gebleven!

De centrale markthal

’s Avonds aten we bij een Italiaans restaurant in de buurt van de Vaci Utca (de grote winkelstraat van Boedapest). Ik koos voor homemade tortelinni en ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo lekker gegeten! De pasta smolt in je mond, heerlijk! Na het eten maakten we nog een romantische wandeling langs de Donau. Hier had je een prachtig zicht over het verlichte Boeda.

Na de wandeling gingen we nog iets lekkers drinken en toen zat onze eerste dag er alweer op. 

Liefs, Eva

12 gedachtes over “Boedapest dag 1

  1. Aaaaaaaaah ik krijg hier kippenvel van! Zoveel namen die ik herken, zoveel foto’s die ik ook ongeveer heb gemaakt, superleuk om te lezen 😀 Hier kom ik ook ooit eens terug! Ben echt benieuwd naar je volgende dagen en vooral naar welke free walking tour je hebt gedaan 😀

Geef een reactie

