10 food confessions tag

Een hele tijd geleden werd ik getagd door Lena (haar superleuke blog vind je HIER) om de 10 food confessions tag te doen. Het is de bedoeling om 10 ‘geheimpjes’ over jezelf en eten te vertellen. Ik ben dol op (lekker) eten dus deze tag is zeker iets voor mij! De tag werd bedacht door Leonie.

1. Ik hou van snoepen!

Ok, ik geef het toe, ik ben een echte snoepkont. Soms verdwijn ik even in de snoepkast om hem dan wat leger achter te laten, oeps! Ik hou vooral van chips: zo’n XL-zak Lay’s gaat er bij mij vlotjes in. Gelukkig kan ik mij vaak inhouden en beperk ik het chipsen tot één avond per week.

2. Water, water, water

Ik drink de hele dag door water: bij het middag- en avondmaal en tussendoor. Ik heb een speciale water-app (Water your body) waarmee ik bijhoud hoeveel water ik per dag drink. Meestal kom ik aan ongeveer twee liter per dag, net genoeg dus! Ik drink water niet alleen omdat het gezond is, maar ook omdat ik het lekker vind. Frisdrank lust ik namelijk niet (enkel Fanta), dus daar kan ik makkelijk vanaf blijven.

3. De dag goed beginnen

Het eerste wat ik doe als ik opsta is ontbijten, omdat ik altijd honger heb als ik net wakker ben. Elke ochtend eet ik een lekkere kom cornflakes, van die Special K (maar dan zonder de chocolade), heerlijk!

4. Pasta en frietjes

Vroeger hield ik enorm veel van frieten, ik at het minstens één keer per week en was er dol op. Nu vind ik het soms te vettig en hou ik meer van een lekkere pasta, hmmm. Mijn favoriete recept is pasta pesto met appeltjes en spek. Laat zeker weten of je hiervan het recept wilt lezen!

5. Fruit

Wanneer ik tijdens het schooljaar op kot zit, eet ik eigenlijk veel te weinig fruit. Ik vergeet het altijd te kopen in de winkel, heel slecht! In de zomer eet ik dan weer wel veel fruit, het liefst aardbeien of nectarines.

6. Geen boterhammen voor mij!

Sinds een tijdje lust ik geen brood meer. Ik weet niet hoe het komt, maar opeens vond ik het gewoon niet meer lekker. Nu eet ik ’s middags fruit of eten dat nog over is van de vorige avond. Heel soms kan er wel een sneetje brood in (als het bv heel vers is), maar vaak heb ik dan ook echt genoeg na een snede.

7. Paaaaprieka

Mijn favoriete groente is ongetwijfeld paprika. Wanneer we thuis pizza’s maken (en die maken we altijd zelf), snoep ik de paprika’s die overblijven lekker op. Grappig weetje waar mijn lief telkens weer om moet lachen: ik spreek paprika uit als ‘paaaprieka’ (en ja, ik ben van Limburg ;)).

8. Tomaten en sla? Bah nee!

Die mooi en gezond uitziende slaatjes zijn absoluut niet aan mij besteed. Ze zien er dan wel leuk uit, maar ik vind ze maar smakeloos. Tussen een hamburger of smos kan ik sla nog wel waarderen, maar de tomaat vliegt er sowieso altijd uit.

9. Hesp, blergh!

Nog zoiets dat ik niet lust: hesp. Ik hou sowieso al niet van vlees voor op de boterham, maar hesp vind ik gewoon echt niet lekker. En dan bedoel ik ook echt helemaal niet lekker: niet op de boterham, niet op de pizza of in elk ander gerecht. Bijgevolg eet ik dus een croque monsieur zonder hesp en met alleen kaas, haha!

10. I love mayonnaise!

De enige saus die ik echt graag lust is mayonnaise, ik eet het dan ook (bijna) overal bij! Niet alleen bij de frietjes, maar ook bij puree, vlees, koude pasta,… zowat overal!

Ik tag Alexandra, Isabelle en Silke

Wat zijn jouw food confessions?

Liefs, Eva

3 gedachtes over “10 food confessions tag

Geef een reactie

