Mijn favoriete haarverzorgingsproducten

Na mijn favoriete roze verzorgingsproducten, vond ik het wel eens tijd voor een lijstje met mijn favoriete haarverzorgingsproducten. Even voor de volledigheid: ik heb erg dik (bij elke kappersbeurt wordt het flink uitgedund) en vooral zwaar haar (krullen zakken bij mij heel snel uit). Als ik mijn haar aan de lucht laat drogen heb ik golfjes en rare kronkels erin. Mijn haar wordt niet snel vet of echt uitgedroogd. Het enige waar ik wel last van heb, is pluizig haar (van die kleine haartjes die alle kanten opsteken). Mocht je dus zowat hetzelfde haar hebben als mij, of gewoon zin hebt om enkele nieuwe producten te ontdekken, lees dan snel verder!

IMG_1855

Om mijn haar te wassen gebruik ik de producten van Andrelon. Tot een paar maanden geleden gebruikte ik vaak gewoon wat we in huis hadden, vaak was dit shampoo van Nivea. Deze werkte ook prima, maar ik was toch wel eens benieuwd naar het merk Andrelon. Ondertussen gebruik ik de glansshampoo voor normaal haar. Deze gebruik ik vooral op de haarwortels, de puntjes spoel ik alleen even uit omdat ze anders snel uitdrogen. Deze shampoo is verder niet heel speciaal maar maakt mijn haar wel schoon en zacht. Waar ik verliefd op ben, is de oil&care conditioner voor pluizig en gedroogd haar. Deze gebruik ik over heel mijn haar en hij maakt mijn lokken lekker zacht en zorgt er vooral voor dat mijn haar niet pluist. Bovendien ruikt deze echt jummy door de Marokkaanse arganolie: lekker zoet en kruidig.

Een keer per week gebruik ik ook een haarmasker. Ik zweer bij het voedend haarmasker voor droog en dof haar van Ultra Doux (een review ervan vind je HIER). Deze bevat ook arganolie en ruikt dus een beetje hetzelfde als de conditioner van Andrelon, alleen dan wat zoeter. Dit masker maakt mijn haar echt zo zacht, het lijkt net alsof ik mij in een shampoo-reclame bevind! Het fijne eraan is dat het slechts drie minuten moet intrekken en je het dus perfect tijdens het douchen kan gebruiken.

Voor ik mijn haar droog, stijl of krul gebruik ik de heath protection spray van Kruidvat. Deze beschermt mijn haar door de warmte en zorgt ervoor dat het nog eens extra glanst. Ik vind het gewoon een prima hittespray en merk dat mijn punten minder beschadigd zijn.

Wanneer mijn haar toch vettig wordt en ik geen tijd heb om het te wassen (lees: te lui ben), dan gebruik ik een droogshampoo. De droogshampoos van Batiste vind ik helemaal niets (ze laten een witte waas achter en maken mijn haar nog vetter dan het al is), maar die van Aussie werken gelukkig wel! Ze trekken snel in en laten geen witte waas achter. Mijn haar voelt lekker zacht aan en ziet er netjes gewassen uit. Ik ben vooral dol op de Aussome Volume Miracle Dry Shampoo. Deze geeft mijn haar net dat tikje volume dat het wel eens kan gebruiken. Wel was ik graag mijn haar op het einde van de dag toch, omdat de droogshampoo na een tijdje wat vies gaat aanvoelen.

Wat zijn jouw favoriete haarverzorginsproducten?

Liefs, Eva

8 gedachtes over “Mijn favoriete haarverzorgingsproducten

  1. Ik heb toevallig ook vandaag een artikel online laten komen over al mijn haarproducten! 🙂
    Ik heb nog nooit wat van Aussie geprobeerd, maar ben er wel benieuwd naar!

Geef een reactie

