Snailmailen voor beginners: washi tape

Laatst konden jullie al lezen wat snailmailen precies is en waar je penpals kan vinden. Vandaag ga ik het met jullie hebben over een van mijn favoriete knutselmaterialen: washi tape! Wil je graag weten wat je er precies mee kan doen en waar je het kan kopen? Lees dan snel verder!

Washi tape

Washi tape?

Washi tape zie je steeds vaker opduiken bij bloggers, denk maar aan de bekende planningsvideo’s van Mascha van Beautygloss. Washi tape is een soort papieren plakband waarmee je vanalles kan versieren. Je hebt washi tape in alle kleuren en maten, van hele dunne tot brede tape, met figuurtjes of leuke kleurtjes… zowat alles kan je vinden! Je kan washi tape gewoon afscheuren en hij laat ook geen lijm achter.

Washi tape

Waar vind ik washi tape?

De laatste tijd hebben enorm veel winkels washi tape in hun aanbod. Denk maar aan de HEMA, die volgens mij als een van de eerste washi tape verkocht. Bij HEMA kostten ze een paar euro voor twee à drie rollen. Ook bij Action, Wibra en Zeeman kan je terecht voor de vrolijke tapes. In deze winkels zijn ze wat goedkoper en heb je al snel meerdere rolletjes voor slechts een euro. Wie het wat duurder en unieker wil, kan altijd eens een kijkje nemen op Etsy. Voor de rest zijn er nog een heleboel winkels waar je washi tape kan vinden: Kruidvat, Ebay en nog een heleboel online shops. Kijk dus zeker eens rond tijdens het winkelen, je zal verbaasd zijn hoeveel winkels het wel niet verkopen!

Wat kan ik ermee?

Dan heb je een verzameling plakbandjes, maar wat doe je er dan mee? Op het gebied van snailmailen vind ik het het leukst om de envelop en de brief te versieren met tape. Je kan bijvoorbeeld een kadertje maken, maar ook een heel kunstwerk met verschillende stroken tape! Wat ook leuk is, is een ‘washi tape sample‘. Je rolt een stukje washi tape om een stuk karton en die stop je dan bij je snailmail. Aangezien je washi tape gewoon los kan maken en opnieuw kan gebruiken, kan je penpal de sample bij zijn plakbandverzameling voegen! Tegenwoordig wordt washi tape ook meer en meer gebruikt in planners en agenda’s, zo fleur je een kaal plekje heel gemakkelijk op. Verder kan je de tape ook gebruiken om zowat alles mee te versieren: denk aan kasten, muren, potjes,… Aangezien de washi tape geen lijm achterlaat, zal het oppervlak dus niet beschadigd worden! Ik gebruik het bijvoorbeeld om postkaartjes en posters op mijn muur te hangen. Voor inspiratie raad ik je zeker aan om wat video’s op te zoeken op Youtube!

Washi tape

Zoals je ziet zijn de mogelijkheden voor het gebruik van washi tape eindeloos! Ik vind het dan ook heel fijn om mee te werken en heb ondertussen al zo’n 30 plakbandjes verzameld (oeps). Om een mooi overzicht te houden, plak ik van elke tape een stukje in mijn notitieboekje, ziet het er niet superleuk uit? Voor nog meer washi tape-inspiratie kan je altijd mijn ‘washi tape’ bord volgen op Pinterest!

Liefs, Eva

2 gedachtes over “Snailmailen voor beginners: washi tape

  1. Dertig washi tapes is niks, ik heb er ondertussen 91… Ik ben echt dol op washi tape en moet er dus ook altijd meenemen als ik weer eens verliefd ben geworden op een patroontje en zeker bij Action; daar zijn ze zo lekker goedkoop!

Geef een reactie

