9 dingen die ik nu veel liever zou doen als blokken

Sinds enkele dagen is die vervelende periode weer daar: de blok. De tijd waarin er honderden nutteloze snaps worden verstuurd (#geenzinmeeromteleren), maar we onszelf toch wijsmaken dat we hard aan het studeren zijn. De paar weken waarin we opeens zin krijgen om te helpen met koken of onze kamer op te ruimen, omdat dat ‘ook wel nuttig is’. Opeens lijkt naar buiten kijken uit je raam veel interessanter dan je handboeken, wiskunde-oefeningen of codexen. Zo zijn er nog negen dingen die ik op dit moment veel liever zou doen als leren. Herkenbaar?

tumblr_mxo28k2D2e1rr3l61o1_500

1. Shoppen

Ok, ik zou eigenlijk wel elke dag kunnen gaan shoppen, maar tijdens de blok snak ik wel extra hard naar een winkelrondje. Gelukkig (of helaas?) woon ik in het centrum en kan ik soms wel eens een half uurtje gaan winkelen (als ‘pauze’). Maar wie kwam er op het idee om de nieuwe Primark in Hasselt -dus maar een kwartiertje van mijn thuis- VANDAAG (midden in de blok!) te openen? Gelukkig kan ik de verleiding weerstaan en plan ik pas na mijn examens een tripje naar Hasselt in, mijn portemonnee is er in ieder geval wel blij mee!

2. Game Of Thrones kijken

Ik had het kunnen denken: enkele maanden voor je examens aan een nieuwe serie beginnen aan mijn slakkentempo = bad idea. Ik vind Game Of Thrones echt geweldig en kan dus niet wachten om na mijn examens verder te kijken. Nu ja, na een dag hard leren kan er ook wel een aflevering (of twee) vanaf.

3. Een blokbeauty houden

Op de blog van Jenny (KLIK) kwam ik het geweldige idee van een blokbeauty tegen. Eventjes helemaal ontspannen met een maskertje (en kaarsjes, een lekker warm badje…) na een dag hard studeren. Wie wilt dat nu niet?

4. Op date gaan met mijn lief

Mijn arme liefje krijgt het zwaar te verduren tijdens de examens: niet alleen ben ik om de twee minuten lastig (‘grrr, ik HAAT leren’), ook kan ik maar weinig afspreken. Een heel weekend lang bij hem zijn zit er niet in, maar na de examens maak ik het helemaal goed hoor schat 😉

images

5. Snailmailen

Sinds kort ben ik begonnen met snailmailen (zowat het pennenvriendinnen van vroeger). En wederom: slecht idee aan mijn traag tempo! Ik heb nog heel wat onbeantwoorde briefjes hier liggen, maar zo heb ik iets te doen tijdens mijn pauze: schrijven en knutselen!

6. Mijn swappakketje opendoen

Een tijd geleden kon je al lezen wat er in mijn eerste swappakket zat (HIER). Ondertussen zijn alle pakketjes voor onze Summerswap onderweg en op 1 juni mogen we het openmaken, spannend! Ik ben heel erg benieuwd wat mijn swapmaatje voor me in petto heeft!

7. Op vakantie gaan

Natuurlijk is het altijd leuk om op vakantie te gaan, maar wie droomt er van achter zijn boeken nu niet van een tropisch strand of mooie stad? Gelukkig heb ik mijn citytripje al geboekt: eind juli (over 60 dagen om precies te zijn), ga ik vijf dagen naar Budapest. Tips zijn altijd welkom!

8. Gewoon naar de les gaan

Niet dat de lessen zo enorm interessant zijn, maar het is in ieder geval toch iets gezelliger en socialer als blokken. En dan heb je altijd een einde in zicht, mijn leerstof lijkt soms wel eindeloos!

9. Bloggen

Zoals je wel hebt gemerkt, komen er de laatste tijd heel wat minder artikels online, vanwege de blok. Helaas heb ik bijna geen tijd om te bloggen, maar ik probeer er ’s avonds wat aan te werken! Heel af en toe pak ik mijn camera erbij en maak ik wat productfoto’s tijdens mijn pauze, zalig om te doen! Het kriebelt echt om nieuwe producten te fotograferen en te reviewen, maar dat is iets voor na de examens (snif snif).

8519e10dc8d574d20b3e8412dacb362b

Hoewel er veel dingen zijn die ik nu liever zou doen als blokken, moet ik er helaas wel doorheen. Gelukkig ben ik niet de enige met examens en vind ik dus veel lotgenootjes waarmee ik mijn frustraties kan delen! Ik wens iedereen met examens alvast heel veel succes toe! 

Zit jij ook in de blok? En welke dingen doe jij veel liever als leren? Ps: lees jij dit blogbericht nu in je pauze of als uitstellend gedrag?

Liefs, Eva

10 gedachtes over “9 dingen die ik nu veel liever zou doen als blokken

  1. Heeeel herkenbaar! Vooral nummer 7 dan, zucht. Leuk dat je naar Boedapest gaat! Ik ga er zelf ook naartoe in september, ik kijk er al hard naar uit. 🙂
    (en ik lees dit artikel -helaas- als uitstellend gedrag, haha)

  2. Heeeeeeeeeeel veel succes met je examens! Als mede-communicatiewetenschapper versta ik denk ik wel wat je bedoelt, haha. Ik wil ook naar GOT kijken, ‘helaas’ ben ik mee met alle afleveringen dus die afleiding is nu net iets minder voor mij. Maar alsnog duizend-en-een-dingen die leuker zijn dan te studeren… Leuk artikel! Even die volgknop induwen 😉

  3. Pingback: BLOKBEAUTY #2: FREEMAN FACIAL CLAY MASK: CHOCOLATE & STRAWBERRY | Jenny and her beauty mirror

  4. Pingback: Ik heb vakantie!! + spam je blog | Her Name Is Eva

  5. Pingback: BLOKBEAUTY #2: FREEMAN FACIAL CLAY MASK: CHOCOLATE & STRAWBERRY – Lipstick on a budget

Geef een reactie

