Chubs – Laqa&Co

Via de facebookpagina van Beautymelon, een webshop die make-up en geurkaarsen verkoopt, won ik een lakje van Laqa&Co. Ik mocht zelf kiezen welke kleur ik wou hebben en koos voor Chubs, een gouden glitterlakje. Twee dagen later lag het pakje al bij mij op de mat en kon het testen beginnen!

IMG_0577

IMG_0605

Het merk Laqa&Co is voor mij totaal onbekend. Ik heb het merk even opgezocht en wat blijkt: ze werken samen met kunstenaars! Elk product zit in een mooi kartonnen doosje dat versierd is met een leuke print of tekening, ontworpen door een jonge kunstenaar. Hierdoor kan de artiest zijn of haar werk tonen aan de hele wereld en krijgt hij of zij bovendien een deel van de winst. Superleuk initiatief! Ik vind mijn doosje prachtig: er staan rozen en vlinders op, met daaronder sierlijke letters. Bovenop de print staat ook nog All That Glitters geschreven. Past perfect bij deze nagellak!

IMG_0599

Nu over naar de nagellak zelf. Deze zit in een langwerpig flesje: simpel maar daarom niet minder mooi. Het kwastje is vrij dun, recht afgesneden en vooral heel lang. Toch vind ik het daardoor niet moeilijker werken. Wel moet je zorgen dat je het kwastje goed afstrijkt: het is namelijk het mooiste als je deze lak in dunne laagjes aanbrengt. Ook droogt de lak nogal traag: je moet dus eventjes wachten tussen elke laag, anders krijg je strepen! Met twee à drie laagjes heb je een dekkende kleur.

IMG_0634

Ik vind Chubs echt een heel mooi kleurtje: het heeft net genoeg glitters en heel mooi goud. De houdbaarheid is helaas iets minder, na een dag of twee begint hij al te chippen. Het voordeel hiervan is wel dat je hem heel makkelijk kan verwijderen. Ik vind dit dus zeker een perfect lakje voor een feestje!

Jammer genoeg is het lakje vrij duur (rond de 15 euro). Voor die prijs verwacht ik wel een betere houdbaarheid en een snellere droogtijd! Toch ben ik heel blij dat ik Chubs in mijn stash heb: het is een heel leuk kleurtje met een unieke vormgeving. Als Laqa&Co de formule verbetert, is dit lakje zeker zijn geld waard!

Ken jij het merk Laqa&Co al?

Chubs kost 14,50 euro en is oa HIER te verkrijgen.

Liefs, Eva

2 gedachtes over “Chubs – Laqa&Co

  1. Wat een leuk initiatief om samen te werken met de kunstenaars. Wel zou ik dit lakje laten liggen wegens de minder goede houdbaarheid en prijs!

Geef een reactie

