Merino Cool – Essie

Een tijdje geleden kon je al lezen dat ik mijn eerste drie Essie lakjes kocht. Een daarvan was Merino Cool, een paarse kleur. Benieuwd hoe mijn allereerste Essie lakje mij beviel? Lees dan snel verder!

IMG_9789 - kopie

Wat me meteen opviel was dat het kwastje erg breed was, breder als die van Essence of Catrice. Ook neemt het heel veel lak op. Hierdoor lak je makkelijk een nagel in een keer. De lak droogt vrij snel, je moet dus niet lang wachten eer je een tweede laag kan aanbrengen. Merino Cool dekt perfect met twee dunne laagjes.

IMG_9879 - kopie

De kleur is op je nagels wat donkerder als in het flesje, maar dat maakt hem niet minder mooi. Het is een paarsgrijze tint die perfect past bij de laatste beetjes winter en het begin van de lente. Ook qua houdbaarheid zit je goed: hij blijft 3 à 4 dagen mooi, daarna begint hij op sommige plaatsen te chippen.

IMG_9753

Persoonlijk vind ik de kwaliteit van dit lakje stukken beter als de nagellak van andere budgetmerken. Hij brengt heel fijn aan, droogt snel en trekt geen strepen. Helaas zie je dat wel aan de prijs, want voor een Essie lakje tel je ongeveer 12 euro neer. Gelukkig zijn ze vaak in de aanbieding bij Kruidvat of Etos. Zo kocht ik de mijne voor 4 euro per stuk!

Kende jij dit lakje al?

Liefs, Eva

9 gedachtes over “Merino Cool – Essie

  1. Pingback: Mijn favoriete nailart-combo: purple glitter | Her Name Is Eva

  2. Pingback: Picture my week #6, #7, #8 en #9: gezelligheid en herfstwandelingen | Her Name Is Eva

Geef een reactie

