Q&A: de antwoorden

Ja hier ben ik weer! Gisteren had ik mijn laatste examen dus nu kan ik me weer volop storten op het bloggen. Een tijd geleden konden jullie al je vragen aan mij stellen en nu beantwoord ik ze!

Afbeelding

Wat was de aanleiding dat je bent begonnen met bloggen?

Al van kleins af aan schrijf ik verhaaltjes: een hele stapel schriftjes had ik helemaal vol gepend! Ongeveer een jaar geleden blogde ik op Eva’s Little Story, hier ging het vooral over lifestyle en DIY. Omdat ik verzot ben op make-up en nagellak besloot ik om Her Name Is Eva te starten. Zo kon ik mijn nieuwste aankoopjes met jullie delen en tegelijkertijd oefenen voor later.  Mijn droomberoep is namelijk journaliste. Het lijkt me heerlijk om bij een tijdschrift of blog aan de slag te gaan! 

Waarover blog je het liefst?

Het allerliefst review ik dingen die ik net heb gekocht. Als ik een leuk nieuw product heb ingeslagen, wil ik het zo snel mogelijk met jullie delen! Aangezien ik een enorme nagellakstash heb, blog ik hier het liefst over.

Wat vind je het leukst en het minst leuk aan je studie?

Het allerleukste vind ik de variatie die er in zit. In september 2013 begon ik aan de studie Taal- en Letterkunde (Nederlands en Engels), maar dit vond ik nogal eenzijdig. Communicatiewetenschappen was eigenlijk altijd mijn eerste keuze geweest, dus besloot ik in november om te switchen naar die richting. In het eerste jaar (dat ik dus net heb afgerond) heb je vooral algemene vakken. Zo had ik naast sociologie, psychologie en geschiedenis ook statistiek en recht. Hiermee bouw je een brede basis op, dit kan ik later goed gebruiken in mijn master journalistiek.
Iets wat ik minder leuk vind is het feit dat we vooral theoretische vakken hebben. Voor statistiek hadden we ook wel oefensessies, maar voor de rest kreeg ik alleen puur les. Gelukkig heb ik de komende jaren wel wat meer praktijk en computerlessen in mijn pakket zitten.

Van welk merk zou je het liefst make-up kopen als je een veel groter budget had?

Geen twijfel mogelijk: MAC! Ik zou zo graag een lipstick of blush hebben van dit merk. Helaas ligt dit net wat buiten mijn budget om zomaar even wat make-up van te kopen, maar als ik goede punten heb trakteer ik mezelf misschien wel op een product. Onlangs is er een nieuwe MAC winkel geopend in Leuven, waar ik studeer. Hier ga ik dus zeker nog eens een bezoekje brengen!

Hoe hebben jij en je lief elkaar leren kennen en hoelang zijn jullie samen?

Afbeelding

We leerden elkaar kennen op de middelbare school. In het eerste jaar kwamen we bij elkaar in de klas te zitten. Aangezien we op alfabetische volgorde moesten zitten, zaten we altijd langs elkaar. Helaas konden we daar niet zo hard mee lachen: ik was de stille en hij was de luide. Een echt plezier vond ik het dus niet om langs hem te zitten. Gelukkig leerden we elkaar zes jaar later, in het laatste middelbaar veel beter kennen. Bleek dat we allebei veranderd waren en elkaar stiekem wel leuk vonden. Ondertussen zijn we bijna anderhalf jaar samen (op 19 juli) en dat gaan we gezellig vieren met een dagje dierentuin of zee!

Op wat voor soort school heb je gezeten dat je een uniform droeg? Wij hebben dat niet in Nederland!

Afbeelding

 

Ik in mijn uniform op de allerlaatste schooldag van het middelbaar

Ik zat op het Lyceum in Genk. Dit is een van de twee Limburgse scholen met een uniform. De meisjes moesten een groen geruit Schots rokje dragen en de jongens een lange zwarte broek. T-shirts, vestjes en sokken moesten wit of donkergroen zijn en er werd best streng gelet op de netheid van je kleding. Topjes met spaghettibandjes of een te korte rok mochten dus niet. Gelukkig mochten de meisjes in de winter ook een lange zwarte broek aan, maar helaas voor de jongens zaten zij altijd opgescheept met de lange broek, ook in de zomer dus. Het lijkt nu wel alsof dit heel erg is om een uniform te dragen, maar ik vond dit net leuk! Zo herkende je meteen iemand die bij jou op school zat en hoorde iedereen een beetje bij elkaar. Er was dus ook geen concurrentie op het gebied van kleding en het bespaarde mij een hoop getreuzel voor de kleerkast. Ik nam gewoon het eerste bloesje dat vanboven op de stapel lag, rok erbij en klaar!

Wat is de gekste droom die je ooit hebt gehad?

Pfoe, moeilijk! Ik heb namelijk elke nacht vreemde, onrealistische dromen. Vaak droom ik dat ik ergens in vastzit, of dat ik in een vreemd groot huis woon met mensen die ik niet ken. Tijdens het dromen lijkt het allemaal levensecht, maar gelukkig dat ik snel weer wakker word en besef dat het allemaal niet echt is.

Als je één voedingsmiddel mag uitkiezen wat dezelfde geur/kleur/smaak behoud maar ineens super gezond is zodat je er zoveel van kan eten als je wilt, wat zou je dan kiezen?

Leuke vraag! Ik zou zeker en vast voor zoutchips gaan, dit eet ik zo graag! Hier kan ik wel een hele XL zak van opeten, ook al is het super ongezond. De laatste tijd probeer ik wat gezonder te eten, dus het zou super zijn mocht chips opeens heel gezond blijken te zijn.

Wat is je favoriete vakantiebestemming/land?

Afbeelding

In Venetië, waar we in 2012 met school naartoe gingen

Ik hou ervan om bekende plekken te bezoeken. Zo ben ik al naar Rome, Venetië en Parijs geweest. Ook zou ik heel graag eens naar Londen of New York gaan, hier droom ik al heel mijn leven van! Maar ik kan ook ontzettend genieten van de zon. Een mooi warm land met zwembad kan me dus ook bekoren.

Wie is jouw idool en waarom?

Ik ben al vijf jaar fan van de band All Time Low. Ondertussen heb ik alle albums en heb ik ze al vier keer live gezien. Het is echt een grote droom van mij om de mannen eens te ontmoeten. Ik luister vrijwel altijd naar hun muziek: als ik me slecht voel beuren ze me op, maar als ik me blij voel word ik alleen maar nog gelukkiger erdoor.
Daarnaast kijk ik ook heel erg op naar mijn liefje: hij is mijn grote held! Ik ben heel trots op hem omdat hij superhard zijn best doet op school en zo lief is voor mij.

Zo, dat waren alle vragen! Mocht je nog meer vragen hebben, mag je die altijd stellen, ik beantwoord ze met plezier!

-XOXO, Eva-

2 gedachtes over “Q&A: de antwoorden

Geef een reactie

