DIY: bladwijzers en magneten // weekend creatief

No worries: ik ben er nog! Ik heb het de laatste tijd nogal druk met leren dus er verschijnt niet elke dag een post. Maar vanaf donderdag heb ik vakantie en kan ik mij weer helemaal op het bloggen storten, yeah! Om het toch wat goed te maken heb ik een simpele DIY klaarstaan. Lees snel verder om te weten hoe je deze leuke bladwijzers en magneten kan maken!

Image

 

Nodig: foto’s // fotopapier // magneetvellen // printer // schaar

Hoe doe je het?

Kies enkele leuke foto’s uit. Om ze een vintage-effect te geven bewerkte ik ze eerst met Poladroid (HIER gratis te downloaden), zo hadden ze meteen de juiste vorm en grootte. Zet de foto’s nu onder elkaar, ik maakte een strookje van vijf foto’s voor de bladwijzers. Hiervoor gebruikte ik het programma PhotoScape (HIER gratis te downloaden), maar met Paint of een online bewerkingsprogramma gaat het even makkelijk.  Print de foto’s uit op fotopapier, knip de overtollige randjes er af en de bladwijzers zijn klaar! Om magneetjes te maken plak je heel eenvoudig een foto op een magneetvel en knipt hem dan uit.

Image

Zoals je ziet heb je binnen no time een persoonlijke bladwijzer of enkele leuke magneetjes. Ik maakte voor elk van mijn vriendinnen een bladwijzer met leuke foto’s van ons samen: ze vonden het super! Leuk dus als je zelf een klein cadeautje wilt maken.

Veel knutselplezier!

-XOXO, Eva-

7 gedachtes over “DIY: bladwijzers en magneten // weekend creatief

Geef een reactie

