Mijn Holga lens // love

Afbeelding Normaal gezien fotografeer ik altijd met mijn gewone lens of mijn portretlens, maar als het heel zonnig is haal ik mijn Holga lens wel eens boven. De Holga lens zorgt voor dat retro-effectje: de zachte kleurtjes, wazig effect en een zwart randje. Het is dus niet de bedoeling om heel scherpe foto’s te maken. Mijn lens was heel goedkoop (ongeveer 12 euro), maar hij doet goed zijn werk. Het nadeel is dat je erg veel licht nodig hebt, je kan er binnen dus (amper) mee werken. Ideaal om te gebruiken op een zonnige lentedag!

Je vindt de lens heel gemakkelijk op eBay, bv HIER, als je ‘holga canon’ intypt zou je er op moeten uitkomen.

-XOXO, Eva-

 

5 gedachtes over “Mijn Holga lens // love

      • Dat valt gelijk goed mee hoor, een rolletje kost in de kruidvat 2,5 – 3 euro en dan betaal ik meestal 10 – 12 euro voor de foto’s (afhankelijk hoeveel er gelukt zijn) + Je krijgt alle foto’s (dus ook de “mislukte”) mee op CD-Rom 🙂 En ik trek maar een rolletje of 4-5 per jaar op dus dat valt wel mee denk ik 😉

      • Oh dat valt inderdaad wel mee dan! Zeker als je de foto’s meekrijgt op cd-rom… ik ga toch maar eens opnieuw op zoek naar een leuk model denk ik 🙂

Geef een reactie

